Cor van Vlietwoensdag 07 september 2011 20:54

subsidie “De Flierefluiter”
Vorige week ging ik in mijn weblog in op de subsidie voor peuterspeelzaal “De Flierefluiter”. Op het moment dat ik mijn blog schreef waren wij nog niet overtuigd van het raadsvoorstel dat ter besluitvorming voorlag. Ondertussen hebben we voor het voorstel gestemd. De antwoorden die wij hebben ontvangen op onze technische vragen boden hiervoor voor ons voldoende argumenten. Het belangrijkste dat werd meegedeeld is dat er een voorstel zal volgen over een alles omvattend kader voor subsidies aan peuterspeelzalen. Door dit kader vast te stellen is voor alle betrokken vooraf helder waar wel, en waar geen aanspraak op gemaakt kan worden.

Debat over voorgestelde bezuinigingen en Regenboogschool
Deze week bereiden we ons in de fractie voor op een tweetal onderwerpen die volgende week donderdag in “Het Debat” besproken zullen gaan worden: bezuinigingen (concrete voorstellen van het college) en de Regenboogschool in Boven-Hardinxveld.

De bezuinigingsvoorstellen zweven voor wat betreft de inhoud alweer even ‘boven de markt’ en zijn daarom niet echt verrassend. Met de voorstellen die op tafel liggen wordt invulling gegeven aan de opgave van 2012 en 2013. Wanneer we het als raad over dit pakket eens worden zijn we daarmee voor de komende twee jaar uit de zorgen. Er wacht dan nog wel een bezuiniging van meer dan een half miljoen (per jaar) voor de jaren erna.

Het voorstel met betrekking tot de “Regenboogschool” borduurt voort op het besluit dat is genomen op 21 september 2010. Toen is door het college besloten dat er positief wordt gestaan tegenover een aanvraag voor vervangende nieuwbouw. In “Het Debat” zullen de randvoorwaarden centraal staan die moeten worden gehanteerd bij de verdere uitwerking van de nieuwbouwplannen.

Uitnodiging activiteiten: Kroonbede en ‘op de fiets de wijk door’
Tenslotte wijs ik u nog graag op een tweetal activiteiten die de komende maand worden georganiseerd. Allereerst wil ik u uitnodigen om naar de Kroonbede te komen. Deze bijeenkomst vindt aanstaande dinsdag om 20.00 plaats in het gebouw van de Christengemeente (Breedeway 1a). In een Kroonbede wordt een zegen voor de plaatselijke politiek gevraagd door middel van meditatie, zang en gebed. Het gaat hierbij nadrukkelijk om de gemeente als geheel, zonder naar het belang van partijen te kijken!

Op zaterdag 24 september hopen we als ChristenUnie-fractie weer op de fiets ons dorp door te trekken. Deze keer staat het centrum van Hardinxveld-Giessendam op het programma (Molenstraat, Damstraat, Peulenstraat, Klein Diepje en Talmastraat). We gaan op zoek naar ervaringen met het vrijgeven van de sluitingstijden van de horeca en de ontwikkelingen van het winkelcentrum. We hopen u te ontmoeten tussen 10.00 en 12.00. Wanneer u uw ervaring met ons wilt delen maken we graag een afspraak (corvvliet@kpnplanet.nl, tel. nr. 06 – 22 98 89 10).

Cor van Vliet, 7 september 2011

Reacties op 'Van “De Flierefluiter” tot de “Regenboogschool” .... | Cor van Vliet | weblog week 36-2011'

Weblogarchief > 2011