ChristenUnie kiest voor Jan Nederveen en jong talent

lijsttrekker-grootvrijdag 17 november 2017 14:12

De leden van de ChristenUnie afdeling Hardinxveld-Giessendam hebben op de ledenvergadering van 15 november jl. Jan Nederveen(53) opnieuw gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018.

Naast het kiezen van de lijsttrekker hebben de leden de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma vastgesteld. Door het instemmen met de kandidatenlijst kiest de ChristenUnie voor ervaring gecombineerd met jong aanstormend talent.

Het is de tweede keer dat Nederveen deze kar trekt na bijna 12 jaar raadslidmaatschap. Jan is een bijter in lastige vraagstukken en kan zich ongelooflijk opwinden over onrecht en niets doen aan menselijk leed. Daarnaast weet hij dat je in je eentje niets bereikt.

Hij komt niet met grote woorden maar weet de ander te overtuigen van zijn zorg voor onafhankelijke hulp voor inwoners die het allemaal niet (meer) zelf kunnen. Voor milieu en schepping en wat wij heel praktisch kunnen doen met duurzaamheid.

Jan heeft er zin in om zoveel mogelijk mensen te laten zien waar de ChristenUnie voor staat. Dat hoeft hij niet alleen te doen. De eerste tien kandidaten presenteerden zich. Onder hen jong en enthousiast talent dat de komende tijd het raadswerk ter hand wil nemen en ondersteunen.

Het verkiezingsprogramma “geef geloof een stem” is op een bijzondere manier tot stand gekomen. Allerlei inwoners hebben vanuit hun kennis en vakgebied punten ter verbetering aangedragen. Het is geen saai uitvoerig document geworden, maar een verzameling van korte aanspreekbare items die laten zien waar de ChristenUnie zich sterk voor maakt.

De leden van de ChristenUnie waren te gast bij ICT-bedrijf Aspect aan de Handelsstraat. Dit bedrijf gaf een kijkje in de keuken en gaf informatie over wat er bij komt kijken om in dit digitale tijdperk bij de les te blijven.