Idee voor kinderspeelplaats onder viaduct komt niet van de ChristenUnie

woensdag 11 oktober 2006 18:08

Het idee om een kinderspeelplaats onder het nieuwe viaduct over de Nieuweweg te plaatsen is niet afkomstig van de ChristenUnie.

De Internetkrant voor Zuid-Holland-Zuid berichtte op 7 oktober 2006 dat de gemeente plannen heeft om onder de rijksweg A15 een kinderspeelplaats te realiseren en dat dit idee maanden geleden op dezelfde internetkrant zou zijn geopperd door ChristenUnie-raadslid Nel den Breejen. Dat is echter een misverstand.

In het inmiddels bijna een jaar oude nieuwsbericht waar de internetkrant naar verwijst, zegt Nel den Breejen namelijk letterlijk: "Ik zie nu die enorme overkapping groeien bij het viaduct aan de Nieuweweg met een grote "muur" aan de westkant, waar in ons land meestal de wind vandaan komt. Daarom heb ik in onze fractie gevraagd: Zijn hier geen mogelijkheden om de jeugd "onderdak" te brengen. Wat zitplaatsen en een grote vuilnisbak en ze hebben een stekkie. De ChristenUnie ziet hier mogelijkheden."

Geen kinderspeelplaats dus, maar een jeugdhonk ...