ChristenUnie maant T@B tot haast

dinsdag 30 maart 2010 19:13

De ChristenUnie heeft de T@B gevraagd spoedig duidelijkheid te verschaffen over de voortgang van de coalitievorming. Hoewel de T@B op 20 maart 2010 middels een persbericht al liet weten “geen mogelijkheid meer te zien om tot een college te komen”, heeft de partij de rol van formateur nog niet opgegeven. Tevens blijven door de T@B aangekondigde en toegezegde gespreksverslagen uit.

“Als de hoognodige duidelijkheid waar velen op wachten moet ontbreken door de tijd die nodig is om de verslagen te produceren dan adviseren wij om deze achterwege te laten.”, aldus ChristenUnie-fractievoorzitter Kees Pille in een brief aan de T@B. “Onze gemeente is in afwachting van een nieuw daadkrachtig bestuur. Als ChristenUnie zijn wij bereid om onze verantwoordelijkheid hierin te verstaan, maar wij vinden het uit het oogpunt van een goede werking van de democratie en transparantie naar de burger wel van groot belang dat u eerst formeel uw conclusies heeft getrokken.”

De ChristenUnie heeft de T@B verzocht zo spoedig mogelijk de gewenste duidelijkheid te verschaffen.