Het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie – In verbinding

Overdracht In Verbinding.jpgvrijdag 04 februari 2022 19:00

Met trots presenteert de ChristenUnie Hardinxveld-Giessendam haar verkiezingsprogramma “In verbinding”. Zoals het Mr. dr. G. Kolffgemaal het kanaal Van Steenenhoek verbindt met de Merwede, zo wil de ChristenUnie zich inzetten voor verbindingen in Hardinxveld-Giessendam. Het programma vormt de verbinding tussen de scheidend fractievoorzitter en voorzitter van de programmacommissie Cor van Vliet en de lijsttrekker Willem Pors en de overige kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen. Het programma bevat de waarden waar de ChristenUnie voor staat en wat de ChristenUnie bindt aan Hardinxveld-Giessendam. Het programma bevat de doelen waar de ChristenUnie zich de komende raadsperiode voor inzet. We rekenen op uw stem op 16 maart 2022 om dit programma te kunnen realiseren!

De ChristenUnie is een partij van christenen voor alle mensen. Verbinding is voor de ChristenUnie belangrijk. De ChristenUnie staat voor verbinding met God, verbinding met de aarde en verbinding met elkaar. Daarom hebben we de titel “In verbinding” gekozen. Verbinding is een centrale term die bij alle inhoudelijke onderwerpen in het programma terugkomt. De volgende punten uit het programma geven dit duidelijk weer:

• “Al het leven, in gaafheid en gebrokenheid, verdient het om tot ontplooiing te komen, deel te kunnen aan de samenleving, om te worden beschermd en om zorg te ontvangen als dat nodig is. De ChristenUnie is groot voorstander van zorg die dichtbij georganiseerd is.”
  • “Door de inzet van vele vrijwilligers bij diverse verenigingen is het mogelijk om te kunnen sporten en te genieten van kunst en cultuur.”
  • “De ChristenUnie wil zich inzetten voor een groene duurzame economie, waarbij we rekening houden met grenzen van wat de aarde aan kan.”
Verkiezingsprogramma ChristenUnie HVGD 2022-2026381,6 kBapplication/pdfdownload