Standpuntbepaling ontwikkeling zwembadterrein

Speeltuin-grootzaterdag 10 februari 2018 17:04

Afgelopen week spraken we in de gemeenteraad over een plan voor een binnenspeeltuin in combinatie met een buitenzwembad bij zwembad ‘de Duikelaar’.

Goed om te merken dat er ondernemers zijn die hun nek willen uitsteken voor een mooie voorziening in ons dorp. Er liggen verschillende scenario’s voor. U kunt deze bekijken op de website van de gemeente.

Wij hebben een positieve grondhouding ten opzichte van de plannen. In 2012 hebben we het pijnlijke besluit moeten nemen om het buitenbad van ‘de Duikelaar’ te sluiten. Als er mogelijkheden zijn om weer een buitenbad in gebruik te nemen, dan willen we daar serieus over nadenken. Want een buitenzwembad is tenslotte een prachtige voorziening!

We begrijpen dat daar dan ook geld voor nodig is. Een investering in enkel een buitenspeeltuin vinden we minder voor de hand liggen, zeker ook omdat het Weitje een prachtige buitenspeeltuin heeft/is.

Voordat we daadwerkelijk kunnen besluiten of de plannen verder ontwikkeld kunnen worden, zijn er nog wel veel vragen te beantwoorden. De grootste uitdaging is misschien wel het parkeren. De huidige parkeercapaciteit is vooral op zaterdag al niet voldoende. Deze uitdaging, maar ook andere onderdelen moeten in goed overleg met de buren: Vriendenschaar, voetbalvereniging Hardinxveld, de Hardinxveld Giessendamse Reddingsbrigade, speeltuin het Weitje en de omwonenden worden besproken!

Cor van Vliet
10 februari 2018