ChristenUnie presenteert visie voor 2030

donderdag 05 maart 2009 23:56

Op woensdag 18 maart 2009 presenteert onze ChristenUnie-fractie haar visie op de toekomst van Hardinxveld-Giessendam. Behoud van het dorpskarakter, een nieuw openbaarvervoersysteem, een groot raadhuisplein met terrassen, een tunnel onder het spoor en een boulevard langs de Merwede zijn opmerkelijke speerpunten uit deze toekomstvisie. De ChristenUnie wil met dit alles een ambitieuze, wenselijke, maar ook haalbare visie voor het jaar 2030 neerleggen.

In een turbulente tijd van bestuurskrachtmetingen en bestuurlijke samenwerking, waar het woord herindeling regelmatig wordt gehoord, is het voor de ChristenUnie nodig om de blik ver vooruit te werpen. Vanuit de grondhouding dat de toekomst in de hand van God is wil de fractie als goed rentmeester naar die toekomst kijken en bewegingen in de omgeving, de politiek en de economie interpreteren, om zo een visie en ambitie voor Hardinxveld-Giessendam in 2030 vast te leggen.

De ChristenUnie wil met deze visie een richtinggevend, voorlopig ontwerp neerzetten als basis om met de burgers, de politiek en de eigen achterban in debat te gaan, om van hieruit te komen tot een definitief ontwerp dat mede de basis zal vormen voor het verkiezingsprogramma 2010-2014. Maar ook zullen de overige gemeenteraadsfracties en het college van burgemeester en wethouders worden uitgedaagd om elementen uit deze visie te gebruiken om te komen tot een gemeentebrede visie voor het jaar 2030.

Gemeente Hardinxveld-Giessendam: De poort naar het Groene Hart, zo presenteert de fractie de rol van het dorp in de regio. Een dorp dat bestuurskrachtig klaar is voor de opgaven waar de gemeente voor heeft te staan, klaar voor meer overheidstaken die vanuit Den Haag worden gedelegeerd en klaar om dit binnen de Europese regels uit te voeren.

De visie zal op woensdag 18 maart worden gepresenteerd aan de andere fracties uit de gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en andere belangstellenden. Hoofdgast zal de nieuwe burgemeester, mevrouw M. Wiebosch-Steeman, zijn. De presentatie vindt plaats om 20:00 uur in het gemeentehuis, Raadhuisplein 1, met een inloop vanaf 19:30 uur. Iedereen is welkom.

Reacties op 'ChristenUnie presenteert visie voor 2030'