Bomen langs de Rijksweg / Peulenpark

woensdag 15 juli 2009 22:24

Het college van burgmeester en wethouders stelt voor om € 22.000,00 te investeren in de aanplant van bomen langs de A15. Dit betreft uitvoering van de motie van de ChristenUnie van de zomer 2008. Onze fractie stemde hier dan ook van harte mee in.

Kritiek is er ook omdat de aanplant in het Peulenpark wordt uitgesteld totdat de Peulenlaan opnieuw wordt ingericht. En dat zint de fractie niet.

Het Peulenpark is namelijk zonder overleg zo’n 6 jaar geleden kaal geslagen omdat enkele bomen een ziekte in zich hadden of omdat zij gezien de leeftijd kaprijp zouden zijn. Wegens protest vanuit de bevolking en onze fractie zijn nog enkele bomen blijven staan. Vervolgens is het park opnieuw ingericht als gevolg van verbreding van de snelweg, maar is voor een klein deel ingeplant. De ChristenUnie hamert al jaren op inplanting van het overige deel. Het college laat dit wachten omdat er mogelijk een pompstation moet komen.

De ChristenUnie vindt het nu welletjes en verzoekt het college om toch met de aanplant te beginnen en een pompstation te ontwerpen op de plaats waar nu een berg calamiteitengrond ligt door deze te gaan verplaatsen naar een andere locatie in overleg met Rijkswaterstaat.

Reacties op 'Bomen langs de Rijksweg / Peulenpark'