ChristenUnie telt zegeningen

CorVoorbergzaterdag 10 november 2007 11:41

Tijdens de algemene beschouwingen van donderdag 8 november hebben we ons verzet tegen een teneur van kritiek en doemdenken. Onze fractievoorzitter Cor Voorberg wees er onder meer op dat er een sluitende meerjarenbegroting ligt, dat er bestuurlijk constructief wordt samengewerkt en dat de gemeente regionaal een voortrekkersrol speelt. Verder gaf hij aan dat we niet uit het oog mogen verliezen dat we leven in een materieel rijk gezegend land, waarin we ook als christelijke partij alle vrijheid hebben en waarin het goed wonen en werken is.

Wensen
Niettemin hebben we nog wel een aantal wensen geuit. De ChristenUnie vindt bijvoorbeeld dat er nog altijd te veel overlast door hangjeugd is in ons dorp en pleit voor een continu lik-op-stuk-beleid. En wat ons betreft zijn we er nog niet als het gaat om goede communicatie met de burger en kan de gemeente naar aanleiding van actuele thema’s nog veel actiever contact zoeken met inwoners en belangengroepen. Voorts wensen we op korte termijn een plan van aanpak voor de realisatie van veilige schoolroutes. Volgens de planning in de begroting zijn veilige schoolroutes gerealiseerd. Wat hebben wij gemist?

Millennium Gemeente
Tevens vragen we meer aandacht voor de aanleg van speelplaatsen en trapveldjes. Van nog beschikbare gelden uit 2007 zouden we komend voorjaar graag een speelplaats realiseren in De Blauwe Zoom. Verder zouden milieumaatregelen en bestrijding van armoede meer aandacht moeten krijgen. De ChristenUnie zal onder meer een plan indienen om als ‘Millennium Gemeente’ bij te dragen aan een beter milieu en een beter beheer van de schepping.

Klik hier voor een algemeen verslag van de Algemene beschouwingen.

Reacties op 'ChristenUnie telt zegeningen'