Fietstocht door De Peulen zet raadsleden aan het werk

fractie2010donderdag 19 april 2012 19:38

Na een winterstop van een paar maanden heeft de fractie van de ChristenUnie de serie bezoeken aan de diverse wijken in ons dorp voortgezet. Op 7 april 2012 is er een bezoek gebracht aan de wijk De Peulen en wel het gedeelte ten zuiden van de Peulenlaan.

Als eerste werd de fractie ontvangen door de bewonerscommissie van De Peulenhof. De bewoners gaven aan dat het heel prettig wonen is in De Peulenhof. De woningen bevallen goed en er worden veel activiteiten georganiseerd. Natuurlijk zijn er ook nadelen te noemen. Bijna alle bewoners zouden graag zien dat de hoofdingang ook overdag wordt afgesloten, zodat alle bezoekers eerst moeten aanbellen. Het is voorgekomen dat ongewenste bezoekers zo naar binnen konden gaan. Het geeft sommige bewoners een onveilig gevoel. Aan de andere kant zijn de voorzieningen en activiteiten in de Peulenhof openbaar toegankelijk. Afsluiten van de voordeur zou er toe kunnen leiden dat mensen uit de buurt minder gebruik gaan maken van de voorzieningen. Binnenkort gaan alle betrokkenen weer met elkaar in gesprek, waarbij het hopelijk tot een voor iedereen aanvaardbare oplossing komt.

Vervolgens hield de fractie van de ChristenUnie halt bij de SKEW. Daar werd onder andere gesproken over De Drijvershof. Nog steeds zijn de gesprekken tussen Gemeente, SKEW en een horecaondernemer niet afgerond en is een aantal belangrijke zaken nog niet geregeld. De ChristenUnie vindt dat het voorzieningenniveau alle aandacht van het gemeentebestuur verdient, en zal vragen stellen aan het college over de situatie rondom de Drijvershof.

Binnen de wijk rond de nieuw te bouwen Koningin Wilhelminaschool zijn sommige bewoners bezorgd over de verkeersstromen die een school met zich meebrengt. De straten in de wijk zijn vaak smal. Het is belangrijk dat in de toekomst de verkeersroulatie op een goede manier wordt geregeld, zodat onveilige situaties worden voorkomen. Bij de planvorming voor de nieuwe school is een verkeersonderzoek uitgevoerd, en zijn – nadat de Verkeerscommissie is geraadpleegd – maatregelen in het vooruitzicht gesteld. De ChristenUnie zal de uitvoering hiervan nauwlettend volgen.

Reacties op 'Fietstocht door De Peulen zet raadsleden aan het werk'

Nieuwsarchief > 2012