Leerzaam bezoek aan omgeving Nassauplein

standaardvrijdag 12 oktober 2012 22:06

Op zaterdag 6 oktober 2012 brachten de gemeenteraadsleden en de wethouder van de ChristenUnie een bezoek aan het Nassauplein en omgeving in Boven-Hardinxveld. Het bezoek en de gesprekken met bewoners leverde opnieuw veel informatie op. Het was het zesde bezoek in een serie bezoeken aan diverse wijken en buurten in Hardinxveld-Giessendam die de ChristenUnie vorig jaar startte.

De Drijvershof

De partij sprak onder meer met de uitbater van De Drijvershof, waarvan veel verenigingen en ook de SKEW gebruik maken. De beheerder van de Drijvershof wil graag snel duidelijkheid of de gemeente vergunning verleent voor commerciële activiteiten, zoals bruiloften en feesten. Uiteraard blijft het de bedoeling dat verenigingen met voorrang zaalruimte kunnen reserveren voor hun activiteiten.

Nassauplein

Uit gesprekken met bewoners in de omgeving van het Nassauplein bleek dat sommigen in de veronderstelling zijn dat de speelplaats mogelijk gaat verdwijnen. Het speelruimteplan van de gemeente maakt daar geen melding van, dus dit lijkt op een misverstand te berusten. Er wordt veel gebruik gemaakt van de speelplaats, door kinderen, maar ook door jongeren die de speelplaats als hangplek gebruiken. Soms levert dat wat overlast op voor de omgeving. De bewoners zijn blij met de mooie groene uitstraling van het plein, al hebben ze nog wel ideeën voor verbetering, zoals een uitrenveldje voor honden en vervanging van de Jeu de boules-baan door een trapveldje. De ChristenUnie liet weten dat iedere verandering aan het plein goed moet worden afgestemd met omwonenden.

Saamhorigheid

Diverse inwoners roemden het saamhorigheidsgevoel in Boven-Hardinxveld, ook in deze buurt. Tijdens het bezoek van de ChristenUnie werden allerlei activiteiten uit het verleden gememoreerd, zoals een viswedstrijd en een dikkebanden-race. Ook activiteiten vanuit de kerk of in De Drijvershof worden zeer gewaardeerd. Vaak werd door bewoners onderstreept dat de Boven-Hardinxvelders heel graag een goed niveau van voorzieningen in hun omgeving willen behouden en waar mogelijk uitbreiden.

De ChristenUnie heeft opnieuw een prettig en leerzaam bezoek achter de rug. Het leverde weer de nodige informatie op om binnen de gemeenteraadsfractie over na te spreken en om vragen over te stellen aan het college van burgemeester en wethouders. Binnen afzienbare tijd bezoekt de partij opnieuw een wijk of buurt.

Reacties op 'Leerzaam bezoek aan omgeving Nassauplein'

Nieuwsarchief > 2012