Vertrek CDA-wethouder Paul Letterie

Kees Pilledonderdag 23 augustus 2012 09:40

Nog twee weken dan neemt Paul Letterie afscheid van gemeentebestuur Hardinxveld-Giessendam. Reden: Gezondheidszorgen.  Na 6 jaar raadslidmaatschap trad Paul aan als bijzondere deeltijdwethouder in een coalitie van ChristenUnie, PvdA, CDA en SGP. Paul deelde samen met Eelke Kraaijveld een ¾ fte wethouderszetel. Een op het oog onmogelijke constructie die met verve is vervuld. Paul werd met minder dan de helft aan salaris beloond maar zijn grote en gedreven inzet stond daarmee niet in verhouding. Veel heeft hij gedaan voor ouderen, gehandicapten en velen die het niet breed hebben. Daar heeft Paul een open hart voor en maakte hij zich sterk. Niet rechtsom? Dan maar linksom. Paul, dank voor het vele dat je hebt bereikt in de korte tijd van 2½ jaar. Wij wensen je Gods zegen en nabijheid toe in de komende tijd samen met Miep, de kinderen en kleinkinderen.

Algemeen belang
En nu? Een opvolger voor 1½ jaar? Het CDA heeft gemeend van niet en laat met een gerust hart de werkzaamheden over aan de drie zittende wethouders en zegt vertrouwen te hebben dat de overige wethouders de portefeuille van Paul naar behoren zullen uitvoeren. De ChristenUnie heeft hier veel respect en waardering voor en vindt deze opstelling getuigen van collegialiteit, wijsheid en visie voor het algemeen belang. Het CDA geeft in haar persbericht aan alle vertrouwen te houden in het mede opgestelde en ondertekende coalitieprogramma en zal het college kritisch volgen. En zo hoort dat ook in een dualistisch bestuur. Het college mag van de ongewijzigde coalitie verwachten dat constructief wordt meegewerkt aan breed gedragen antwoorden op de vragen die aan de orde komen.

Kees Pille

Reacties op 'Vertrek CDA-wethouder Paul Letterie'