Burger King naar Hardinxveld-Giessendam?

burgerkingdinsdag 18 januari 2011 09:26

De ChristenUnie te Hardinxveld-Giessendam heeft zaterdag 15 januari 2011 een oriënterend gesprek gevoerd met een initiatiefnemer voor de vestiging van een Burger King in Hardinxveld-Giessendam. De fractie is gespitst op initiatieven die een bijdrage kunnen leveren aan verbetering van de ruimtelijke inrichting, economie en werkgelegenheid.

De komst van een Burger King kan daar een positieve invulling aan geven. De wens van de initiatiefnemer is om een fastfoodrestaurant te vestigen met terras en drive, nabij de carpoolplaats aan de Peulenlaan. De entree dus van ons dorp.

Gesproken is over de haalbaarheid, ruimtelijke kwaliteit, benodigde oppervlakte, reclame uitingen, openingstijden, dorpscultuur, zwerfafval, de zandberg van het Waterschap, de carpoolplaats en de mogelijkheden voor eventuele inpassing van een benzinestation in het gebied. Het is aan het college en de ambtelijke staf om de wenselijkheid en uitvoerbaarheid te beoordelen en de raad te raadplegen. Het is uiteindelijk de gemeenteraad die de beslissing zal nemen.

Bij een positief besluit kan een bestemmingsplanprocedure worden gestart. De voorbereiding voor realisatie zal enkele jaren in beslag nemen. Reacties van inwoners bedrijfsleven et cetera zijn welkom.

Kees Pille

Reacties op 'Burger King naar Hardinxveld-Giessendam?'