ChristenUnie zet vrijwilligers in de bloemen

Klaas Maatzaterdag 07 maart 2015 19:33

Aan het begin van een nieuw seizoen “met de fiets de wijk in” heeft de ChristenUnie enkele vrijwilligers in het zonnetje gezet. Zaterdag 7 maart jl. was het landelijke ChristenUnie bloemendag. Fractie en bestuur overhandigden aan twee inwoners van Hardinxveld-Giessendam bloemen. Deze bloemen ontvingen zij als waardering voor alle vrijwilligers die zo belangrijk zijn in onze samenleving.

De bloemen gingen allereerst naar Klaas Maat wonend aan de Schapedrift. Meneer Maat is jarenlang aktief met het inzamelen van oude metalen en kunststof doppen voor goede doelen. Een tweede bos bloemen werd met de fiets gebracht naar Paul en Katrien Sterrenburg, wonend aan de Juliana van Stolbergstraat in Boven-Hardinxveld. Zij leveren een belangrijke bijdrage voor de voedselbank door coördinatie en (intake) gesprekken met klanten en hulpverlenende instanties.

De bloemen zijn een symbool voor alle vrijwilligers in ons dorp en werden overhandigd namens de plaatselijke fractie en bestuur, maar ook namens de fracties van Provinciale Staten en Tweede Kamer. Ook laatst genoemde fracties zijn op de hoogte van de inzet van beide vrijwilligers en willen hen ook bemoedigen en stimuleren hiermee door te gaan.

De heer Maat fluisterde ons nog wel in dat hij naarstig op zoek is naar jongere betrokkenen die bereid zijn om met hem mee op te trekken en het op termijn van hem over te nemen omdat de jaren beginnen te tellen.

Klaas Maat2,1 MBimage/jpegdownload
Paul Sterrenburg2,2 MBimage/jpegdownload

Reacties op 'ChristenUnie zet vrijwilligers in de bloemen'

Nieuwsarchief > 2015