Ledenvergadering: Keuze voor Drechtsteden of samenwerken met Gorinchem

Bannerzaterdag 20 juni 2015 10:47

29 juni 2015: 20.00 fractiekamer Gemeentehuis

Op 19 december 2014 heeft de gemeenteraad unaniem de opdracht gegeven om te onderzoeken wat de gevolgen zijn van toetreding tot Drechtsteden of een inkooprelatie met gemeenten in de Alblasserwaard. De onderzoeksresultaten van BMC zijn gepubliceerd (zie bijlage Rapport BMC). Op basis van dit onderzoek stelt het college voor toe te treden tot Drechtsteden (zie bijlage Raadsvoorstel 9 juli 2015). Voor alle documenten zie: http://www.gemhg.nl/actueel/nieuws_3695/item/college-adviseert-raad-samenwerking-drechtsteden_45968.html

Op D.V. 23 juni staat een Ontmoeting gepland waarin de onderzoekresultaten zullen worden toelgelicht. Op 2 en 9 juli zal de gemeenteraad debatteren en besluiten over dit voorstel.

Voordat onze fractie haar definitieve standpunt bepaalt willen we nog een laatste keer met u in gesprek. Ook niet-leden zijn hierbij van harte welkom. Van niet-leden ontvangen we graag een bericht dat u van plan bent om te komen (CvanVliet@kpnmail.nl).

We hopen u te ontmoeten op D.V. 29 juni 2015 om 20.00 uur in de fractiekamer Gemeentehuis (achter ingang), Raadhuisplein 1 te Hardinxveld-Giessendam. Vanaf 19.45 staat de koffie klaar!

Jan Nederveen, fractievoorzitter gemeenteraad

Kees Pille, voorzitter kiesvereniging

Raadsvoorstel 9 juli 2015264,2 kBapplication/pdfdownload
Rapport BMC719,2 kBapplication/pdfdownload