Stemoproep Chris Schaapman - lijsttrekker ChristenUnie Zuid-Holland

Chris Schaapmanmaandag 16 maart 2015 23:02

Woensdag is het zover. Stemmen! Het kan weer op veel plaatsen. In Den Haag bijvoorbeeld ook op de stations. In de afgelopen weken is de ChristenUnie op tal van plaatsen extra goed zichtbaar geweest. Overal in de regio’s. Ook in Zuid-Holland waar wij een kris kras tour hebben gemaakt. In die tour hebben wij alle 60 gemeenten in Zuid-Holland aangedaan. Dat leverde veel mooie ontmoetingen op. Daarbij vond steeds het gesprek plaats over wat Zuid-Holland nodig heeft: werk in de regio, betere bereikbaarheid, ruimte voor de fiets, ruimte voor boeren, aanpak van winkelleegstand, zorg voor historisch erfgoed, goede woningen, voldoende zoet water, regionale ziekenhuizen, goede zorg en meer schone lucht.

Het zijn voor de ChristenUnie herkenbare onderwerpen: de ChristenUnie speerpunten blijken echt helemaal de thema’s van nu te zijn. Voor de provincie én voor de waterschappen. In de ontmoetingen troffen we ook nieuwe dingen aan, zoals een groep van 8 boeren die mét Natuurmonumenten samen een aanbesteding voor natuurbeheer doen. Het is mooi om te zien dat die ‘partijen’ elkaar gevonden hebben en dit nu samen willen doen. Of een ander mooi iets dat we tegenkwamen, is de ontwikkeling van ondergrondse drainage als één van de antwoorden op bodemdaling. Maar naast al deze inhoudelijke onderwerpen en ideeën troffen we in de tour vooral mensen!

Mensen die wat willen met onze samenleving. Mensen die niet met de rug naar anderen toestaan, maar hun handen uitsteken. Mensen die zorg dragen voor mensen om hen heen en oog hebben voor hun woonomgeving. Precies waar de ChristenUnie voor staat. En dat wat de ChristenUnie elke dag opnieuw weer wil zijn. Ons land kan wel wat meer ChristenUnie gebruiken: stem ChristenUnie!

Chris Schaapman
Lijsttrekker ChristenUnie Zuid-Holland

Reacties op 'Stemoproep Chris Schaapman - lijsttrekker ChristenUnie Zuid-Holland'

Nieuwsarchief > 2015