ChristenUnie verbaasd over opstelling T@B

zaterdag 20 maart 2010 12:27

Afgelopen donderdag 18 maart is de ChristenUnie in Hardinxveld-Giessendam door de T@B gevraagd om deel te nemen aan coalitiebesprekingen zonder de SGP. Hierop heeft Kees Pille, fractievoorzitter van de ChristenUnie, geantwoord dat zijn fractie een coalitie zonder de SGP niet ziet zitten. Tot verbazing van de ChristenUnie heeft de T@B echter aangegeven geen college met de SGP te willen vormen.

De ChristenUnie hecht er aan dat het gedegen financieel beleid van de afgelopen vier jaar wordt voortgezet. Kees Pille: “Juist nu er financieel moeilijke jaren aanbreken is het van groot belang dat een ervaren en bewezen wethouder deze klus gaat klaren. Om die reden moet je niet willen dat de SGP buiten spel wordt gezet. Het op orde krijgen van de financiën van onze gemeente is mede te danken aan de inzet van SGP-wethouder Boerman afgelopen jaren en het is belangrijk voor ons dorp om dat te kunnen continueren.”

De T@B sluit samenwerking met de SGP echter uit vanwege “een andere visie op het voorzieningenniveau in Boven-Hardinxveld”. De ChristenUnie is verbaasd over de onwil van de T@B om met de SGP verder te spreken. Tot nog toe zijn er oriënterende gesprekken gevoerd. “Om nu om programmatische redenen de SGP af te wijzen vinden wij te kort door de bocht, omdat er geen poging is gedaan om tot elkaar te komen.” De ChristenUnie betreurt dat zeer en vindt dat de T@B hierdoor de kans laat liggen om deel te nemen aan een deskundig en stabiel college. Het lijkt de ChristenUnie niet geloofwaardig wanneer de T@B een college zou gaan vormen met partijen waar zij veel stemmen vandaan heeft gehaald. De ChristenUnie heeft nog hoop dat de T@B verstandig genoeg is om terug te komen op hun besluit.

Reacties op 'ChristenUnie verbaasd over opstelling T@B'

Nieuwsarchief > 2010