ChristenUnie overlegt met alle partijen

vrijdag 02 april 2010 12:20

De ChristenUnie is gesprekken gestart met alle politieke partijen in Hardinxveld-Giessendam nu de T@B het formateurschap onder leiding van de heer Van Houwelingen heeft beëindigd. “Als één na grootste politieke partij zien wij onze verantwoordelijkheid om ons in te spannen voor het vormen van een stabiele coalitie.”, aldus fractievoorzitter Kees Pille in een brief aan alle fractievoorzitters.

De partij realiseert zich dat coalitievorming met de verkiezingsuitslag van 3 maart jl. geen eenvoudig karwei is. “Het is voor onze gemeente echter van groot belang dat er spoedig een stabiel gemeentebestuur aan de slag gaat. Daarom roepen wij u op om met ons te zoeken naar mogelijkheden om tot een brede coalitie te komen.” De ChristenUnie zal met alle fracties van gedachten wisselen en vraagt partijen onder meer hun belangrijkste speerpunten voor de komende jaren in te brengen. Kees Pille: “Wij willen die in onze formatiebesprekingen betrekken en zo mogelijk een plaats geven in een coalitieakkoord, zodat uw inbreng zichtbaar wordt.”

De ChristenUnie streeft ernaar de formatie voor Koninginnedag af te ronden.

Reacties op 'ChristenUnie overlegt met alle partijen'

Nieuwsarchief > 2010