Nieuw college Hardinxveld-Giessendam omvat drie generaties

dinsdag 20 april 2010 17:48

ChristenUnie, SGP, PvdA en CDA in Hardinxveld-Giessendam presenteren binnenkort een voorstel voor de vorming van een nieuw college waarin drie generaties wethouders zijn vertegenwoordigd. Het nieuwe college zal zoals het er nu naar uit ziet worden geïnstalleerd in een bijzondere raadsvergadering op woensdag 28 april 2010 en zal naast burgemeester Wiebosch-Steeman worden gevormd door Cor de Jong (ChristenUnie), Theo Boerman (SGP), Eelke Kraaijeveld (PvdA) en Paul Letterie (CDA). De beoogde wethouders variëren in leeftijd van 28 tot 65 jaar.

Cor de Jong (48) heeft zich, sinds zijn aantreden in 2003, bewezen als een bekwaam en integer wethouder met vakkundigheid op het terrein van ruimtelijke ontwikkeling en juridische zaken.

Theo Boerman (51) is bekend als een deskundig en doortastend wethouder op het gebied van financiën en openbare werken.

Eelke Kraaijeveld (28) zal aantreden als één van de jongste wethouders van het land. Enthousiast hoopt hij zijn studie bestuurskunde in praktijk te brengen en zijn kennis en ervaring als trainer en voorzitter van gymnastiekvereniging OKK en Adviseur Sport van de gemeente Dordrecht in te zetten voor de gemeente Hardinxveld-Giessendam.

Paul Letterie (65) is een door de wol geverfd bestuurder en raadslid. Als voormalig directeur bedrijfsvoering van een woningcorporatie en met ervaring in diverse functies in zorginstellingen en voedselbank zal hij snel zijn draai als wethouder weten te vinden.

Samen met burgemeester Wiebosch-Steeman treedt met dit viertal een enthousiast en deskundig college aan dat gaat werken aan de uitdagingen waar de gemeente Hardinxveld-Giessendam en de politieke partijen voor staan.

Hoewel er nu vier in plaats van drie wethouders zullen aantreden, hebben de coalitiepartijen wel afgesproken dat het college niet meer geld mag gaan kosten. Om dit te bereiken zijn goede afspraken gemaakt.

Fractievoorzitters en beoogde wethouders zijn nog in gesprek over de definitieve werkverdeling binnen het college.

Reacties op 'Nieuw college Hardinxveld-Giessendam omvat drie generaties'

Nieuwsarchief > 2010