Gasmaskers voor de Betuwelijn?

maandag 20 mei 2013 18:25

Afgelopen week haalde ons dorp de landelijke pers. Naar aanleiding van het ongeval met een goederentrein in België werd, begrijpelijk, een link gelegd naar het goederentransport over de Betuwelijn. Er zijn plannen om ook over de Betuwelijn chemische stoffen te gaan vervoeren.

Nu lijkt dat bijzonderder dan het is. Over de A15 en over de Merwede worden al vele jaren chemische stoffen vervoerd. Dat transport van gevaarlijke stoffen niet zonder risico’s is, is vanzelfsprekend. Het transport zelf kent strenge veiligheidsmaatregelen. Daarnaast is de gemeente en zijn alle hulpdiensten juist ook getraind voor situaties waarin zich eventueel een calamiteit op dit vlak voor zou doen. En ook nu met de plannen rond de Betuwelijn kiest gemeente Hardinxveld-Giessendam een actieve rol in het meedenken met de partijen die verantwoordelijk zijn voor de transporten en de partijen die betrokken zijn bij het beheersen de risico’s.

Op de website van de gemeente is een bericht hierover terug te vinden:

Reacties op 'Gasmaskers voor de Betuwelijn?'

Nieuwsarchief > 2013