ChristenUnie-kandidatenlijst raadsverkiezingen 19 maart 2014 bekend!

top5-2 2014 (624x270)donderdag 14 november 2013 19:30

De kandidatenlijst waarmee we in Hardinxveld-Giessendam de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014 ingaan is bekend!

Zoals eerder al aangekondigd voert Jan Nederveen, sinds 2006 raadslid, de lijst aan. Direct daarna volgt Cor van Vliet, die sinds 2010 in de raad zit.

Plek drie op de lijst wordt ingenomen door nieuwkomer Peter aan de Wiel uit Boven-Hardinxveld, die hoofd financiële administratie is bij een groothandel in Rotterdam en bestuurder van Christelijke Boeksjop Rinnah.

Op de vierde plaats staat Joop Evertse uit de Wielwijk. Hij was onder meer wethouder in de gemeenten Leerdam en Giessenlanden en gedeputeerde van de provincie Zuid-Holland. Momenteel zet Evertse zich in voor diverse seniorenorganisaties. Net als de nummer drie op de lijst zat hij niet eerder voor de ChristenUnie in de raad.

Twee van onze huidige vier raadsleden keren na de verkiezingen dus niet terug in de raad. Kees Pille maakte eerder al bekend na 16 jaar te stoppen. Ook Anita IJzerman heeft besloten af te zien van een nieuwe periode. "Het raadswerk vind ik heel boeiend, maar de combinatie van gezin, werk en raad werd mij toch te veel. Daarom moest ik helaas de keuze maken om met het raadswerk te stoppen."

1. Jan Nederveen

49 jaar | getrouwd | drie kinderen

Woont in de Wielwijk.

Werkzaam bij TNO Facilities als Hoofd Service & Expertisecentrum.

Raadslid voor de ChristenUnie sinds 2006.

2. Cor van Vliet

30 jaar | getrouwd | twee kinderen

Woont in de Westwijk.

Werkt bij de gemeente Rotterdam als Financial Controller.

Raadslid voor de ChristenUnie sinds 2010.

3. Peter aan de Wiel

39 jaar | getrouwd | één kind

Woont in Boven-Hardinxveld.

Werkt bij Kooijmans Handelsonderneming als Hoofd Financiële Administratie. Is bestuurder bij Christelijke Boeksjop Rinnah en oudste bij kerkgenootschap Beth Refajah.

4. Joop Evertse

68 jaar | getrouwd | drie kinderen

Woont in de Wielwijk.

Was onder meer wethouder van de gemeenten Leerdam en Giessenlanden en gedeputeerde van de provincie Zuid-Holland.

Zet zich in voor diverse seniorenorganisaties.

5. Cor de Jong (kandidaat-wethouder)

50 jaar | getrouwd | zes kinderen

Woont in Peulenstraat-Zuid.

Is sinds 2003 wethouder van de gemeente Hardinxveld-Giessendam en is één van de voorgangers bij de Christengemeente.

Werkte eerder bij diverse waterschappen en gemeenten.

6. Wim IJzerman

28. Herman Streefkerk

29. Jaap van Vliet

30. Theo van Houwelingen

Cor Voorberg, voorzitter van onze kiesvereniging, over de kandidatenlijst: "We staan gesteld om, naar we van harte hopen, opnieuw met vier personen onze plek in te nemen in de gemeenteraad. Het is een mooie mix geworden die een goede afspiegeling vormt van onze bevolking. Toegegeven, één of meerdere vrouwen bovenaan de lijst had het helemaal compleet gemaakt, zeker nu Anita helaas heeft besloten niet terug te keren, maar het is goed zo."

We hebben Cor de Jong gevraagd zich opnieuw beschikbaar te stellen als wethouder. Voorberg: "We moeten nu eerst de verkiezingen afwachten, maar we zijn blij dat De Jong bereid is opnieuw onderdeel uit te maken van het college van burgemeester en wethouders als het zover komt. We zijn zeer tevreden over de wijze waarop hij het wethouderschap vervult."

Reacties op 'ChristenUnie-kandidatenlijst raadsverkiezingen 19 maart 2014 bekend!'

Nieuwsarchief > 2013