ChristenUnie-motie Drank- en Horecaverordening aangenomen

Jan Nederveenmaandag 11 november 2013 20:42

In de raadsvergadering van 31 oktober 2013 is, nadat de bespreking in september was uitgesteld, de Drank- en Horecaverordening voor de gemeente aangenomen.

In september is er al een Ontmoeting geweest over dit onderwerp. Deze vergadering gaf veel stof tot spreken, maar ook tot nadere vragen. De burgemeester is naar aanleiding van deze vergadering onder andere in gesprek gegaan met het Hervormd Centrum. Dit heeft tot een bevredigend resultaat geleid.

Voor de fractie was er nog wel een aantal open punten. Na een twaalftal vragen die schriftelijk waren ingediend en beantwoord was de fractie grotendeels akkoord met de voorgestelde verordening. Er bleven een paar punten over. Namelijk de aandacht voor verenigingen, stichtingen en kerken die niet of nog niet voldoende op de hoogte zijn van de nieuwe regels. Maar ook de aandacht voor actief terugdringen van alcoholgebruik, juist ook binnen de para-commerciële horeca.

Om deze punten meer inhoud te geven heeft de fractie een motie (.pdf) ingediend ter versterking van juist deze twee punten. Vanuit het college volgde een bijzonder positief advies van de burgemeester. De motie werd aangenomen (alleen CDA en VVD stemden tegen). De fractie zal de komende tijd natuurlijk volgen hoe de uitvoering werkelijkheid zal worden.

Reacties op 'ChristenUnie-motie Drank- en Horecaverordening aangenomen'

Nieuwsarchief > 2013