WMO/AWBZ wat zit daarachter? | Cor van Vliet | weblog week 46-2011

Cor van Vlietdinsdag 15 november 2011 21:59

Met de najaarsleden vergadering van de plaatselijke kiesvereniging van de ChristenUnie waren we te gast in het logeerhuis van stichting “De Ark” aan de Vinkeweer. Met de kiesvereniging hebben we er een gewoonte van gemaakt om de najaarsvergadering ‘op locatie’ te houden. Dit om onze betrokkenheid op en verbondenheid met plaatselijke organisaties te tonen. Deze keer waren we welkom bij “De Ark”.

Stichting “De Ark” (www.stichtingdeark.nl)
Het doel van de stichting is om voor kinderen met een verstandelijke beperking een logeer- en een woonlocatie te realiseren in Hardinxveld-Giessendam. De stichting is in 2001 opgericht en in 2003 is de huidige locatie aan de Vinkeweer als logeerhuis gereedgekomen. Dit alles met de hulp van vele vrijwilligers. Vrijwilligers die ook voor deze stichting onmisbaar zijn! In het logeerhuis wordt professionele zorg verleend door Philadelphia.

Financiën
Natuurlijk zijn vrijwilligers niet het enige waar de stichting op draait. Geld is een andere onmisbare factor. Veel geld is opgebracht door particulieren, bedrijven en stichtingen, maar de dagelijkse exploitatie wordt betaald vanuit de overheid (wel wat getrapt). Vanuit de persoongebonden budgetten kan de vergoeding voor verblijf (en bijbehorende zorg) worden betaald door de logees. De op stapel staande veranderingen in de AWBZ, maar ook de WMO brengen voor de betrokkenen veel onzekerheid met zich mee.

Als fractie zullen wij ons hard maken voor deze mensen. Mensen die het nodig hebben moeten worden beschermd. Regelingen moeten terecht komen bij de mensen die het nodig hebben. Hier staan wij voor en hier zullen we ons hart voor laten spreken!

Cor van Vliet, 15 november 2011

Reacties op 'WMO/AWBZ wat zit daarachter? | Cor van Vliet | weblog week 46-2011'

Weblogarchief > 2011